Publicerad 2010-01-14 12:18:06 i Livet i Gnesta,

Om ja e pigg? snarare yr!


Då sitter jag här i köket, berget av disk är besegrat! havregrynsgröt i magen, järntabletter och en kopp téa senare så är jag fit for fight för storstädning! om jag är sugen på det? inte ett helskottas dugg! det sista jag har lust med just nu, men det måste tas tag i. Idag ska också alla tomtar och julstakar bort bort bort! MEN, tänker behålla julstjärnan i köket, likaså den i sovrummet. De ger en sån där mysig belysning! ;) cosyness.

Har precis setat i ett samtal, och jag har jordens ångest. Förlåt! du vet vem du är. Det va inte meningen som ett påhopp, och det va inte alls tanken bakom det hela. Att du skulle bli ledsen över det!
Sitter här och tänker, klart jag skulle reagerat på samma sätt som du. Så hemskt ledsen! FÖRLÅT ännu en gång.

Sen blir det att ringa och tjata på försäkringskassan också, att jag vill ta ut tidigare mammadagar. Vi behöver verkligen det! går inte runt på en inkomst, helt förjävligt. Så får se vad dom säger!
Att vara hemma när räkningarna kommer, det kallas ren och skär panikångest. ÅH! man lever, man jobbar, man betalar för att leva, sen gonatt och död. HEJDÅ alla pengar! och hejdå för allt du jobbat för, helt i onödan.
Blääääh! Ge mig en fet lott så jag vinner och kan betala av allt skit, och leva som en gudinna!

Update later..^^, HALLONBLADSTÈA ska införskaffas också! måste, måste, mååste.

Postat av: Love Oliwers mamma <3

Publicerad 2010-01-14 12:22:58

Du kan få mitt hallonbladste om du vill :) Jag har kvar .. men jag ska bara hitta det först ahha :P kram Love

Postat av: Mian

Publicerad 2010-01-14 14:03:51

Mammapeningen får du ta ut 60 dagar innan :)//Maria

Postat av: Malin

Publicerad 2010-01-14 14:03:58

va ni på tittut som ni fått av din syster eller va de va? :)

Postat av: Charlotte - Gravid

Publicerad 2010-01-14 14:34:07

Du får ta ut dagar 60 dar före beräknad förlossning, jag har tagit ut mammadagar sen det var 60 dagar kvar :)

Och du vet att man inte får dricka hallonbladste innan man gått 35 fulla veckor, eftersom det kan sätta igång förlossningen :)

Kram

Postat av: Cassandra, josefins mamma

Publicerad 2010-01-14 15:47:51

alla gör inte de :) De är fakrist inte så många som brukar bry sig o mig så är lite ovan faktist :/



vad är de so har hänt själv? Alltså med samtalet?



tack! :) Jag hoppas på de verkligen :)

puss och kram<3

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-01-14 20:14:54

Usch. Jag håller tummarna för dig vännen. Det där är inte roligt.



Kollat upp om havandeskapspenning?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela