Publicerad 2010-01-08 22:58:57 i Livet i Gnesta,

När era kom till världen, vad tänkte ni då?






Vad va eran första tanke när liten kom till världen? alltså! den första och konkreta? :D


Undrar så mycket över det! man älskar sitt barn HÖGT, men ändå! den första, tex: MEN gud så ful han är, eller: ÅH! Lik sin Pappa. Eller: SHIT, JA ÄR INTE GRAVID LÄNGRE!!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-01-08 23:32:09

Skit fin tatuering! =)

Postat av: Love Oliwers mamma <3

Publicerad 2010-01-08 23:41:50

Snodde från familjeliv va? hahah det där forumet läste jag idag på familjeliv min tanke och jag sa också " Min son, min son titta min son" och grät

Kram Love

Postat av: Lea * med bebis i magen

Publicerad 2010-01-08 23:43:19

hehe bra fråga, det undrar jag också :)

Postat av: Emma - mamma till Isa

Publicerad 2010-01-08 23:50:40

När Isabelle kom upp på bröstet tänkte jag bara: Shit hon är det vackraste jag någonsin sett. Sedan började det kittla i magen och så kom tårarna.

Postat av: Love Oliwers mamma <3

Publicerad 2010-01-09 00:15:59

Hej!



Men TAAAAACK gud jag blir ju helt till mig här borta hahah du ger mig så mycket fina komplimanger :) Men jag har så svårt att slappna av när de gäller vikten de är något som stör mig men jag gör liksom inget åt de...jobbigt



Men tack verkligen för allt..

kram Love

Postat av: Emma&Arvid

Publicerad 2010-01-09 09:33:44

Jag sa att han var sååå fin, hann inte tänka nåt innan dess. Johan (pappan) sa "han ser ut om en alien" haha.

Postat av: Marie & Elsa

Publicerad 2010-01-09 10:23:15

Det första jag tänkte när Elsa hade föds och lagts upp på magen va att hon hade sin pappas snea näsa haha, och det sa jag rätt så högt.

Postat av: Robin . Pappa till ett barn i therese mage

Publicerad 2010-01-09 11:27:28

ibland vill man bara veta hur allt kommer bli innan. o frågar hur andra känner . men jag tror de blir helt unikt o att ingen annan kommer kunna berätta för mig hur det blir iaf.

Postat av: Sofia - Mamma till Levi

Publicerad 2010-01-09 12:02:19

Jag blev helt tom. Så mycket känslor att jag inte kunde ta på någon utav dem. Självklart var jag lycklig! =)

Postat av: Madde

Publicerad 2010-01-09 12:04:07

vi hade hela tiden trott att vi skulle få en liten pojk (det gick aldrig o se på UL) så när hon först kom ut tänkte jag bara åh min egen lilla perfekta tjej! =)

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-01-09 18:04:54

Jag visste ju inte kön så jag var helt ställd att jag hade fått en dotter. Det var min första konkreta tanke. Skithäftig :)

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar!

Publicerad 2010-01-09 19:15:05

Jag sa "vilket fult huvud du har!" och sen sa jag bara "åååååh, ååååh, ååååh!" för han grät så mycket och sen sa jag bara att han var så liten´vilket inte barnmorskan tyckte utan sa att han var alldeles lagom(ville bara be henne att hålla käften för han var ju jätte, jätte liten :P)

Måste bara påpeka att jag var groggy av lustgasen :P

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-01-11 00:08:35

Mina första tankar var typ "Åh där är han! ÄNTLIGEN! Och han är ju helt pefekt!" Sen tänkte jag "borde jag gråta? alla andra gråter ju?" men jag kunde bara le! Så hade dåligt samvete först haha men grät en hel del glädjetårar några timmar senare när jag tittade på min sovande bebis ;)

Postat av: Sofie

Publicerad 2010-01-20 17:55:12

"Det är en TJEJ!"

Sekunderna innan hon föddes kändes jag plötsligt säker på att det var en pojke.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela