Publicerad 2010-02-12 13:19:34 i Gravid med Wilja <3,

Vecka 36, 35+0.


Bebis:

Nu har bebisen ökat med 250 g sedan förra veckan och väger ca 2750 g och är ca 46 cm lång. (34 cm från huvud till stjärt.) Föds din bebis i vecka 36 klarar den sig oftast alldeles utmärkt. Många kvinnor upplever att bebisen är mer stilla nu än tidigare. Nu avslutas ett kritiskt stadium av hjärnans utveckling, den är färdigväxt och mogen för livet efter förlossningen.

Mamma:

Gravid vecka 18
Din mage mäter mellan 32 och 35 cm. Nu står magen som högst, livmodern känns säkert ända upp i revbenen, men kommer snart att sjunka för var dag allteftersom bebisen lägger sig tillrätta i bäckenet. Nu kan din vikt vara bestående under resten av graviditeten. Viktökningen kan variera men bör ligga mellan 11 och 14 kg. Du drömmer säkert om förlossningen. Din råmjölk kan läcka från dina bröst. 

Egna tankar:
Oj, det börjar gå så otroligt snabbt, hänger inte med riktigt känns det som.
Inatt va de hemskt, har inte kunnat sova någonting och har haft riktigt ont! varje steg ja tar så känns det som lillan ska ramla ut. Blev riktigt orolig ett tag och ville ringa in, sen avtog allt en stund för att börja igen en stund senare. Så nu är ja TRÖTT! Har ont, och är allmänt vresig av mig.
Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela