Publicerad 2010-02-18 13:26:56 i Gravid med Wilja <3,

BB-väskan ska packas så småningom.


  • Stor tees till Mamma som jag kan strosa omkring i.
  • Massageolja ska med, Simon ska slaviskt massera mig om de så behövs!
  • Läppbalsam, de är nog ett måste.. arméns eller vaselin.
  • Kameran ska med! Ett måste, fånga det finaste ögonblicket på kort.
  • Bok, tidningar etc. Nått man kan slappna av till.. kan vara mysigt, den bästa musiken! <3
  • Toalettartiklar, tandborste, HUDLOTION, etc.
  • Druvsocket & lite godis! kommer alltid behövas lite energi! helst en semla^^, haha.
  • Mjukiskläder till Simon som han kan byta till, vill ha en känsla av hemma!
  • Mysiga kläder till mig som jag kan ha när jag åker hem, bekvämt och som sagt. Hemmakänslan! :)
  • Amningsbh (måste införskaffa mig!) har ni några tips om var jag kan hitta dom?
  • Amningsinlägg, det har jag redan här hemma.
  • Bindor... Mysigt nog!
  • Babyskydd till bilen, ställs in i Pappas alldeles strax.
  • Bodys till liten, byxor, strumpor, mössa, vantar, overall.
  • Filt
  • MVC-Journalen
  • Legitimation
  • Pengar, plånbok.
Har jag glömt nått SUPERVIKTIGT? det va detta ja tänkte på nu iallafall! :)
Säg gärna till ifall det är nått ni bara va tvugna att ha med er, vill ha all hjälp.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-18 13:52:45

tips: Använd inte vaselin..det är inte bra för läpparna eftersom det innehåller vatten så torkar de ut läpparna och man måste smörja in dom frenetiskt varannan sekund! Onödigt.

Tacka vet ja Carmex..that's the SHIT!

lycka till kramisar//

F

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-18 14:31:18

Anmings bh har dom bra på Lindex :)



Postat av: Lee

Publicerad 2010-02-18 14:45:48

H&M brukar ha amningsbehå, annars kan du ju kolla lindex eller kappahl :)

Postat av: jessica

Publicerad 2010-02-18 15:22:19

För fan, ta med dig LAMBI toalett papper, för det pappret på BB är som sandpapper, och när du är sydd där nere så kan jag ju säga att det är inte så mysigt att torka sig då.. ;P Jag har en amningsbh du skulle kunnat fått om vi bodde nära , Fast den går ju att skickas, vad har du för storlek ? Den är aldrig använd.

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-02-18 16:51:58

Jag tog med mig flera par byxor och strumpor för man blöder MYCKET efter en förlossning, så det kan vara skönt att ta med sig bindor och stora trosor också. BBs bindor är typ som blöjor och jag hatade det :P

Sen så finns det bra ammningsbhar på hm och lindex. Ett tips är att öpa en utan bygel i början för att minimera risken för mjölkstockning, inte kul! Köp många toppar för du kommer att sova i dom i framtiden ;) Det läcker en hel del.

Postat av: Amanda. mamma till lilla Isabella

Publicerad 2010-02-18 17:02:23

Man blöder ganska mycket efter en förlossning, så jag kan rekommendera flera par mjukisbyxor. Jag hade med mig två par, men blödde igenom både första dygnet, så min pojkvän fick åka hem och hämta fler kläder. :P

Jag hade en vetekudde med mig som man värmer i mikron, den var GULD att lägga varm på ryggen under värkarna. =)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-02-18 20:45:56

Morgontofflor! Hur härligt som helst att glida runt på bb i :) Massor av trosor och då inga små utan gärna riktiga mormorstrosor som sitter uppe även om man har blöja på sig. Och något du och din kille kan få tiden att gå med. Bebisen kommer sova nästan hela tiden så en kortlek eller liknande är perfekt, annars tror jag du hade fått med allt på listan :)

Postat av: Maria - Cevins mamma

Publicerad 2010-02-19 08:42:58

jag köpte mina amningsbhar på HM /Maria

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-02-20 19:03:43

Amningsbehåar köpte jag på HM efter att Alexander kommit. Man vet ju aldrig hur mycket brösten växer.. Så jag körde bara med amningslinne först. As skönt!

Sen på bb hade jag mina egna mjukiskläder, alla andra gick med sjukhusrockar och då känner jag mig bara sjuk vilket man inte är =)

Ang bindor så får du ju dom där STORA från BB, dom går upp till midjan bak och upp till naveln fram typ. Hehehe.. tillsammans med nättrosorna. Sexigt! not



Och ja köpt inte massa onödigt, man ska ju vara som vanligt liksom =)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela