Publicerad 2010-12-20 01:19:38 i Wilja 6-9 månader,

Wilja 8 månader kan:




Eftersom jag har varit URUSEL på uppdateringar, så har jag varit så dålig på skriva vad Wilja kan och inte!
Så tänkte göra en liten uppdatering så jag själv inte glömmer.

Hon står helt själv
Hon kan säga: Pappa, hennes första ord.
Hon somnar kring 21.00 och vaknar 10.00 och vaknar ca en gång ibland!
Hon äter all vår mat som vi äter (självklart utan salt).
Hon kan klappa händerna om ja visar innan.
Hon kan tittut-leken och lägger för mitt ansikte med våtservetter och drar bort :)
Hon pekar och säger - däääääh
Hon kan bli väldigt blyg, men är en väldigt frammåt tjej som inte är rädd för att gå iväg på egenhand.
Hon ÄLSKAR att upptäcka!
Ramlar hon, så ställer hon sig upp! Hon lär sig aldrig att de är AJAJ.

Föresten FLINAR hon alltid när Mamma försöker me allvarlig röst säga: AJAJ....
De där måste vi ändra! antingen gråter hon eller skrattar när ja säger de, måste bli nått mellanting.
Och hon är såklart världens bästa i min mening!

Postat av: Malin, mamma till Jamie!

Publicerad 2010-12-20 01:35:10

Vad duktig hon är :)

Postat av: Madde

Publicerad 2010-12-20 01:41:17

Tycker hon är väldigt snabb i sin utveckling:) Duktig tjej:)

Melina var inte alls så snabb fast det har hon tagit igen med råge nu:) Det är härligt att följa deras utveckling, ibland går det för snabbt bara:)

Postat av: emelie

Publicerad 2010-12-20 07:47:12

och krypa kan hon väl? :)

Postat av: Patricia, Snart tvåbarnsmorsa <3

Publicerad 2010-12-20 10:48:43

Duktiga tjejen! Hon är så jädrans söt alltså! :O

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-12-20 20:39:25

Duktiga wilja :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela