Publicerad 2010-08-31 11:56:27 i Livet i Gnesta,

SYSTEMKAMERA, ALL hjälp!



HJÄLP MIG! Vad FOTAR ni med hemma hos er?

För nu är det nämligen såhär. Vi måste köpa oss en ordentlig kamera. De går ju inte att fota hela Wiljas uppväxt med en mobilkamera..... Det GÅR bara inte!
Ge mig TIPS och RÅD om BILLIGA men Bra kameror? jag är ju inget proffs och behöver ingen värsting värsting.

Eller har ni någon hemma som ni vill SÄLJA! Så prata med mig, jag VILL HA!

Postat av: Soppe - Nicole's morsa

Publicerad 2010-08-31 12:46:24

canon 450d använder jag mig av, den är suverän :)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-08-31 13:05:21

Hörru gumman, ja hjälper dig :) Dra ett sms eller mail på fejjan så löser vi de! Kramis

Postat av: Malin, mamma till Jamie!

Publicerad 2010-08-31 13:07:03

Jag har en Nikon D60, den är helt okej om man inte är proffs på att fota! :)

Den finns nog inte att köpa ny, men kolla blocket osv där finns det säkert hyfsat billigt :)

Jag köpte min med väska, extern blixt och minneskort för 3500:- för ca 1 år sedan :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-31 13:53:30

Hej!

Jag har en digitalkamera som bara är använd ett par månader (Köpte en & fick sen en i <3-dags present en kort tid efter).

Den är av märket Casio med 9.1 mega pixlar. Uppladdningsbart batteri & jag tycker den är bra även om jag i synnerhet fotade vanliga vardagsbilder och på fest. Alltså vanliga amatör bilder.

Men som sagt, hör av dig om du är intresserad.

Postat av: Emilia

Publicerad 2010-08-31 14:07:43

Jag har en nikon d3000 och den är är verkligen skitbra! :)

Postat av: Nicole - mamma till C

Publicerad 2010-08-31 14:26:26

Köp en Nikon D3000, brukar gå loss på runt 5000lappen just nu. Då får du ju standardobjektiv på 18x55 och bildstabilisator. Grym kamera för pengarna.

Jag fotar mycket med min Panasonic, vanlig digitalkamera eller så fotar jag med min andra Nikon D80 m. två olika objektiv.



Men som sagt, sök på prisjakt.se på Nikon D3000.

Puss

Postat av: Linda - Mamma till Joline

Publicerad 2010-08-31 15:21:15

Jag har en Canon EOS 1000D. Den är jättebra och billig. Dessutom är den lätt att förstå sig på trots att man inte är proffs! Det blir stor skillnad mot vanliga kompaktkameror, jag ångrar djupt att jag inte köpte systemkamera tidigare!

Postat av: Tova

Publicerad 2010-08-31 17:10:40

Heh förstår vad du menar; vi hade också bara mobilkamera först men det kändes ju ohållbart :P

så vi skaffade en systemkamera av märket Canon (tycker det var en riktig investering, blir fina bilder utan att man behöver anstränga sig :) )

Sedan kom vi på att vi behövde en videokamera också, så ett tips är att köpa en kamera med 2 i 1 liksom ;)

Postat av: Miia mamma till My

Publicerad 2010-08-31 19:08:02

jag kör med en vanlig samsung 7.2 mp räcker för mig. men skulle vilja ha en bättre.

Postat av: Natty

Publicerad 2010-08-31 20:08:50

Hej!

Jag har en Nikon D50 att sälja!

Kameran är så gott som ny, har funnits i mina ägor i drygt ett år, men bara lämnat lägenheten 1 gång.

När jag köpte kameran kostade den 5470 kr och den har originalobjektiv. Men har även köpt till Fodral till kameran (kostar: 274 kr), Extra minneskort på 8 GB (kostar: 549 kr), UV filter (kostar: 268 kr)

Skulle det vara något intressant? I så fall kan vi diskutera priset! :)

Postat av: Cissi - Mamma till Vidar

Publicerad 2010-08-31 22:04:06

Hej och tack för awarden, men vet inte om du länkade lite fel, haha :P



Hur som helst... jag plåtar med en Nikon D3000 och den funkar finfint! Den är lättanvänd och tar riktigt bra bilder så länge man inte ska proffsfota!

Dessutom går den att hitta väldigt billigt. Runt 4000 ligger den på.



(alla bilder på min blogg är plåtade med Nikon D3000 om du vill se hur det blir :)



Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-08-31 23:06:51

Nikon D60 eller Nikon D90 säger jag :) Har en Nikon D60 som jag ska sälja.. Objektiv och väska ingår.. Dock saknar den kartong men kvitto finns :)

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-08-31 23:43:55

Nikon D3000 använder jag mig av och är supernöjd :) Den är bra för nybörjare också och helt klart värt pengarna.

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-09-01 08:37:02

Sv: Du jag vet inte faktiskt.. Den är ju som ny då jag knappt använde den innan Wilgot föddes.. Köpte den för 7000kr för 2 år sen och på blocket går den för allt från 3000-4500kr.. Men jag skulle nog sätta priset på 3500kr för hela kittet, kamera, obejtiv och väska. Dock ingår inte minneskort för jag har bara 1 :P Den kameran är precis som min nya D90 men min D90 har lite extra funktioner samt autofokus.. Men oftast har alla objektiv autofokus så det är inget man behöver.. egentligen :P



Men sen har vi ju Nikon D3000 som finns på marknaden nu som är en uppföljare till nikon D60.. Den är mer nybörjar vänlig och har en såkallad guide funktion.. Finns super billiga paket på nikon D3000 där kameraväska ingår och lite sånt..



http://www.netonnet.se/art/foto/systemkamera/systemkamera-paket/nikon-d3000-paket



Denna skulle jag köpa om jag vore dig haha. Då får du en ny kamera som ingen rört.. (inte för att min är dålig haha). Denna kamera har 11punkts AF (autofokus) och D60 bara 3.. Detta betyder att den kan fokusera på 11 olika ställen.. Denna kamera ligger på ca 500kr mer och då får du allt nytt :)



Men om kameran får kosta lite mer så säger jag D90 helt klart, jag älskar den!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela