Publicerad 2010-08-03 16:39:15 i Livet i Gnesta,

DOP-PANIK!




En helt otroligt vacker dukning!<3

Nu börjar dopdagen närma sig! Och jag sitter här och planerar, försöker komma nån vart! Om hur många det är som kommer kunna komma. Om man skriver OSA så betyder de väl OSA? Och inte höra av sig till någon helt annan o tala om att man kommer, hur fan ska vi få reda på det då? Blir ju tokig och alldeles stressad!

Jag trodde detta skulle bli lätt, men jag vet ju inte ALLS hur man ska göra vid ett dop!
Hjälp behöver jag HJÄLP!

Duktips?
Dekorationer?
Bakelser, cup-cakes ska vi bara iallafall!

Vi vill ju att hela hennes dag ska vara minnesvärd och därför göra det där lilla extra! Man läser o
m folk som skriver deras barn namn på stenar och lägger framför bordet vid tallriken etc. SÅNNA tips vill jag ha! :)

Snälla, alla tips, allt kan verkligen komma till HJÄLP!

Det ända vi vet är i vilka färger allt ska gå i, men inte mer än så.

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-08-03 19:38:17

Vi hade vit pappduk som vi tog fingerfärg och gjorde handavtryck lite varstanns i blått. Hela familjens, mitt tims och alexanders.

Sen hade vi mackor med en röra på och efter det kaffe bullar kakor mm

inte så mycket... men mycket uppskattat då svärmor är grym i köket =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-03 19:44:59

gästbok är typ ett måste! blir ju kul för den lilla att läsa när hon blir äldre :)

Postat av: REBECCAS

Publicerad 2010-08-03 20:25:03

Skulle ge tipset på att provbaka cupcakesen engång innan så du nte står där samma dag eller dan innan och så blir de inge bra, smakar konstigt.. ;)



Har några bra recept om det kan vara av intresse! :)

Postat av: Madelene - mamma till Elliot

Publicerad 2010-08-03 22:19:30

Tyckte du att vårat dop var för "alldagligt"? Annars har ju jag ALL tid i världen för att hjälpa dig

Postat av: Jenna

Publicerad 2010-08-07 22:55:35

Ett tips är att verkligen ta dig tid att handskriva tackkorten efteråt. Och verkligen anteckna vilken present ni fick av vem och skriva personligt tack till alla för det dom gav. Det var verkligen såå uppskattat att folk skrev och tackade för tackkorten! =) Tar lite tid (vi hade ju 100 bjudna) men är så roligt och skicka med ett kort på lillan i där som folk kan rama in! Och ha absolut en gästbok!



Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela