Publicerad 2010-04-16 10:35:11 i Livet i Gnesta,

Va ska man göra idag?


IDAG ÄR DET EN SÅN DAG SOM LILLA JAG FAKTISKT HAR NAMNSDAG KOM JAG PÅ! - GRATTIS?!?! :D

Haha, hade inte en susning om att de va den 16:e idag, nada koll så att säga! men Pappa ringde och gratta mig. Mitt första grattis denna dag, inte ens Simon sa de! fick påminna honom lite snyggt! ^^, hur gör ni? har ni firat era namnsdagar som små hemma? tänkte om man ska göra de med Wilja! dock finns nog inte hennes namn med? har inte kollat. Men Cornelia iallafall!

Idag vakna man inte upp till ett superväder kan man lugnt säga.. Shit så hemskt! Simon ska ju jobba idag, så va i helvete ska jag sysselsätta mig med i detta skitväder?

Å föresten!! På tisdag blir jag mamma på riktigt, får vårt FÖRSTA barnbidrag! helt sick ju. Känns jätte konstigt, och va skönt att allt sker automatiskt? har inte skickat in papper om nått. Men fick ändå allt hem från FK. Jag gillart! Kan säga att den där tusingen behövs tills på Fredag! luuuuspanka här hemma. Har nog en hundring kvar tills tisdag! Kul va? "/

Föresten! hur länge hade era små strl 50-56?

Lillan är nu 17 dagar gammal och är: 50,5 cm och väger 3620 gram! NÄSTAN som en nyfödd, mindre i vissa lägen. Helt otroligt! ändå har hon blivit så STOR så snabbt!

Postat av: emma

Publicerad 2010-04-16 10:56:40

grattis på namnsdagen ;)

Postat av: Caroline

Publicerad 2010-04-16 11:45:12

Grattiiiiiiiiis! :) Vi har aldrig riktigt "firat" men mamma brukar köpa något litet för skojs skull :)

Postat av: Klara

Publicerad 2010-04-16 12:06:20

Grattis på namnsdagen!

Min lilla hade 50 i två hela månader och har nu 56 som sitter perfekt. Men vi köper ändå det mesta i 62, känns så onödigt att köpa sådant som hon bara kan ha i några veckor.

Kram!

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-04-16 12:18:15

Anton va ju 56 lång när han föddes, så alla söta bebiskläder i stl 50 fick aldrig användas tyvärr. Han hade stl 56 i en månad typ, sen fick vi gå över till 62. Men som du vet så va han sjukt stor när han kom så :)

Postat av: Alexandra

Publicerad 2010-04-16 12:22:12

Grattis till bebisen :) ....

Postat av: Belinda

Publicerad 2010-04-16 13:04:26

Får du barnbidraget så snabbt?? När min lilla tjej föddes fick jag mitt första 1 1/2 månad efter hon föddes, fick alltså inget första månaden då dom har handläggnings tider och så.

Postat av: Therese

Publicerad 2010-04-16 13:23:57

Ja men skoja inte... :D Känner mig som en jäkla flodhäst haha! Växer som bara den.. men snart så, mindre än en månad kvar nu tills bf! :D



Åh vad mysigt, vad roligt. Ja, jag tänkte också ta mig dit då.. Wohoo, snosa liten bebis! :D Längtar!



Pussar&kramar!



Postat av: Cherin

Publicerad 2010-04-16 14:45:55

Min dotter är 8 veckor och hon har fortfarande storlek 56 i vissa kläder beror på vart kläderna är köpta hon väger 5,5 så din lilla going kommer nog ha storlek 56 ett bra tag till ;) grattis förresten

Postat av: jennie

Publicerad 2010-04-16 14:57:17

wille är nästan 1,5 månad o kan fortfarande ha 50 på vissa kläder, men 56 passar bättre! han väger nu ca 5000 och är 56 cm lång. men det är så himla olika märken, endel är så stora i storlekarna! Men det är en liten plutt du har ;) hihi

Postat av: karro

Publicerad 2010-04-16 15:20:36

Grattis :) Och va roligt att du börjat uppdatera igen. :))

kan du inte berätta lite hur d känns att vara mamma, kommer allt naturligt. eller har du knappt förstått än att du är en mamma :)?

Postat av: Matilda - Livet som ung tvåbarnsmamma

Publicerad 2010-04-16 15:32:27

grattis på namnsdagen :) Mercedes kunde ha stl 50 i kanske 5-6veckor, hon var 49cm när hon föddes. Leon kunde ha stl 50 i max två veckor om ens det.

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2010-04-16 20:13:58

grattis gumman

Postat av: Tova - med ny blogg

Publicerad 2010-04-17 00:39:49

Det är lite skumt det där med storlekar - min Elliot är 62 cm nu, men kan fortfarande ha vissa stl 50-plagg. Å andra sidan har han en del kläder i stl 68 nu också, haha!

Så det är väl precis som med oss vuxna, lite varierande varifrån kläderna kommer ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela