Publicerad 2010-04-25 19:22:40 i Blandade bilder 2010,

Mysig dag med dom bästa! <3





  

  

  

  

  

  

  

  

Underbar dag igen, shit! den här helgen har varit efterlängtad, synd att raringen inte kunde vara med bara.
Haft en sånhär -slappamedfamiljen&vänner- helg. = Helt oslagbart!
Åkte till syster kring ett tiden, sen har vi varit där hela eftermiddan! skrattat & lagat mat. Mimmi är grillmästarn och bjuder på kolkorvar! brända som satan. Barnmisshandel för Simon å Alva! sen gosia som lyckas bränna hela kladdkakan. Va inte så kladdig kan vi säga! ;D men shit va gott med hallon å grädde. MUMS!

Tror inte jag lyckats att hålla mig från NÅTT onyttigt sen förlossningen? MINST nått skit har ja tryckt i mig varenda dag. Godis, eller massor med kakor, bullar, eller cocosbollar. Min drog!!

Men jag struntar it faktiskt! vikten rasar ju ner iallafall. Så inte mig emot! skulle ja inte äta så skulle ja ju försvinna. Så känns det nu iallafall! så äter mer än en häst. Ni ser min fina kött tallrik! Så till er som kommenterar om att jag bantar, SLÄNG ER I VÄGGEN!

Fick en kommentar igår om de va SÅ viktigt för mig att gå ner i vikt, och lägga ut bilder på magen efter förlossningen? Japp! för MIG är det viktigt för att må bra i mig själv! mår jag bra, så är jag en bättre flickvän, en bättre mamma och en bättre person. Träning för mig har alltid varit A och O. Förstår inte hur man INTE kan vilja röra på sig? helt ofattbart för mig. Och jag lägger ut bilder på min mage varje vecka för att se skillnad och bli mer motiverad till att träna. Nu efter förlossningen käkar jag som en häst, och då allt onyttigt som finns! går ner i vikt IALLAFALL, vilket jag inte kan göra nånting åt. Samma sak som både min syster och min mamma, alla har gått ner i vikt oavsett, och vägt mindre efter 3 barn än innan! De är OLIKA för alla, allas kroppar fungerar olika.

Så kom inte och säg att jag bantar, för DÅ tar jag illa upp!
Klart blir jag glad att jag blivit smal, och kroppen går tillbaka till de vanliga. Är det konstigt?

Postat av: Helena

Publicerad 2010-04-25 21:48:58

så sant som det var sagt!=)

Postat av: Wilbur

Publicerad 2010-04-26 12:41:32

Hej!



Det är inte bra att banta när man ammar. Tänk på att ditt barn behöver näring och kan få ett underskott om du fortsätter att banta. Vill inte vara negativ - du är säkert en fantastisk mamma - men tänk på det. Du verkar FÖR fokuserad på att banta.

Postat av: Tova

Publicerad 2010-04-26 22:30:43

USch, strunta i de dumma kommentarerna, folk borde ju fatta att det verkligen är skillnad på att BANTA och bara tänka på att vara hälsosam.



Och alla är ju olika som du säger, min mamma gick t.ex. inte upp alls när hon var gravid och mådde toppen ändå. Och vågen är ju verkligen bara en siffra, känns som man har viktigare saker att fokusera på nu hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela