Publicerad 2010-04-17 20:37:00 i Livet i Gnesta,

Ställt mig på vågen, och ni.. OM jag blir sjuk?


Imorse så tog jag mig ner till Konsum och handlade frukost till flickorna! dock så va de så jäkla soligt i lägenheten, så klädde på mig alldeles för lite kläder och möttes av en orkan utanför dörren! :( så jäkla kallt.
Det kanske har resulterat i en rinnande näsa & en rethosta har dykt upp! FAN, inte nu! vill inte bli sjuk.

OM jag skulle bli jätte sjuk, smittas Wilja då? är livrädd att ja ska göra min gosbebis sjuk.

Iallafall, kom upp till Mickis efter att ha promenerat fortare än FORTAST upp för backen för ja höll på att förfrysa!
Där va Steffi och My också. Så på med kaffet, och sen blev de frukostmys.

Gick upp en sväng till Papi också!
Ställde mig på vågen idag också! 58 kg är jag nere på nu :D då väger ja mig alltid med kläder på, så har inte dragit bort nånting. Utan så räknar man väl bort nått kilo? eller? hur gör ni? Känns lättast att alltid räkna de som står. För man väger ju sig i olika kläder? skitsvårt! men jag har alltså tre kilo kvar, sen är jag nere på idealvikt! och sen är de bara att träna som en gnu och öka ca 2 kilo i vikt i muskler! Då är jag nöjd me mig själv :)

Fick en kasse kläder av min syster också. Lite större, men lite fina flickkläder i GANT! dom är sånna nördar.
Men den lämna ja kvar hos Papi, orka inte släpa me mig de hem.

Sen har jag Wilja & Simon sovit sen klockan 15.00..... BRA va? kommer inte sova inatt! "/
Men inhandlat en cola, chips & MASSA godis! så nu blir de löööööördagsmys och fira nya vikten!^^ haha.

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-04-17 21:11:46

klart att hon kan smittas, men hon mår ju ändå bäst av att fortsätta amma precis som vanligt. det är ju så man skyddar dom bäst! tror inte att du behöver oroa dig för att smitta henne dock :) trevlig lördag!

Postat av: Malin

Publicerad 2010-04-17 21:32:17

Skippa våg & använd måttband - om du vill ha äkta vetskap va som händer me kroppen =) Fast e ju roligare sen om du ska bygga muskler, då är måttband kanon! Märker man ju massa skillnad =)

Postat av: Klara

Publicerad 2010-04-17 21:36:07

Lyllos dig som lyckats gå ner så mkt:D

Angående sjukdom: Självklart kan hon smittas men å andra sidan får hon väldigt bra med antikroppar genom bröstmjölken om du är lite förkyld, hon får liksom lite av de du bildar mot viruset:)

kraaam

Postat av: Emiz

Publicerad 2010-04-17 23:06:15

Finns stor risk för att hon blir smittad om du blir förkyld tyvärr.

Såna små blir lätt smittade tyvärr. :(

Blev själv förkyld när min son bara var ca 2 veckor, och han blev smittad. Stackarn.. Inte roligt när sånna små bebisar är sjuka... Speciellt inte när dom är så täppta i näsan som dom brukar bli när dom är förkylda. Men det går över, som tur är.....

Postat av: Sanna

Publicerad 2010-04-17 23:19:44

Man tackar man tackar. :)

Din lilla tjej e ju så liten och gosig, ja tycker hon är jättelik dig faktiskt. :)



Jo ja separerade och sen va vi tsm nu i 5 dagar och då kände ja att de finns inget och bygga på. Han är den han är och jag kan inte gå och bli sårad, så de e bäst för både honom och mig att de e slut. Nu känns de bättre för nu har ja gett honom en chans till och ändra sig men de gjorde han inte.



Fy fan rent ut sagt, de måste gjort så ont.

Ja fick sår när ja ammade, sen bara för att ja spände mig, grät och hade ont så försvann mjölken och Emilia gick ner mycket i vikt. :(

Så du är jätteduktig som höll ut och kan amma din tjej ordentligt. :)



Känner du dig som en mamma nu? :) Hur går de med allt?



Kram !

Postat av: Melissa - Vincents Mamma

Publicerad 2010-04-18 09:38:41

klart hon kan bli sjuk..eftersom bacillerna finns där hon är

Postat av: Grynet mamma till lille Vidar

Publicerad 2010-04-18 17:18:49

Det är ingen fara för Wilja om du blir sjuk, du ammar ju så hon får antikroppar och så från dig :) Hon har det bästa skyddet mot sjukdomar så du kan vara lugn, om du blir orolig så kan du ringa dom på bvc :)

Postat av: S

Publicerad 2010-04-19 10:28:50

OM du nu vill kola vikt, då ska du göra de på morgonen, efter ditt toabesök så du har gjort både 1&2 på muggen, sen ska du väga dig, mäta dig, det kan rasa i kio och inte runt midja och tvärtom. Därför är det alltid bra och ha lite kol på båda :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela