Publicerad 2010-04-18 09:02:41 i Livet i Gnesta,

En Söndagsmorgon! <3




Godmorgon! ^^ ÄN sålänge har jag inte smitytat ner mitt barn. Kan vara så att jag redan känner mig bättre? Kan ju va så att ja faktiskt blev smått sjuk av henne? de va faktiskt HON som varit snuvig innan! Så kan de va.
Haft världens mysigaste natt med lillan! hon har legat och sovit som en stock brevid mig. Försäkrar sig om att ja ligger brevid, hon ska pilla lite i ansiktet. Sen somnar hon om igen! mammas lilla skatt.

Men klockan 06.30 gick Simon upp med henne till v-rummet så ja skulle få sova ut ordentligt! TACK älskling :) det behövdes verkligen. Jävlar va ja bresat på mig i sängen! ;)

Föresten, igår va de FÖRSTA gången jag och Simon fick tid att kramas i duschen tillsammans<3 ni som vet så har ja å Simon ALLLTID duschat tillsammans mer eller mindre. Så de va riktigt LYX att få göra de igår! lilla låg och sov på täcket på golvet. Funka HUR bra som helst!

Hur ska vi sysselsätta oss idag då? klä på oss VARMT och sen gå ut och gå en långpromenad känner jag för. Om ja är förkyld eller kommer att bli ännu mer så är luft de bästa botemedlet! klä sig varmt bara. För lilla ska fasiken få luft även om ja är sjuk. Sen öyser faktiskt solen sådär fint också! ^^

Den här veckan ska jag INTE äta godis eller bullar som är min drog ska se om ja går ner MER på en vecka nu.
Ska försöka iallafall!^^, en cocosboll lär allt slinka ner!

Postat av: Klara

Publicerad 2010-04-18 09:55:22

Guuud vad lik hon var dig på den här bilden!!:D

Postat av: Johanna

Publicerad 2010-04-18 10:11:12

Vet du vad Patricia. Du är en riktigt hot mama:) hur många ser ut som dig bara några veckor efter förlossningen?:) Tycker du är jätte bra och verkar vara hur bra mamma som helst. Sen det där med ditt sockerberoende när du ammar, jag tror det hör till för jag och många av mina kompisar som har barn har haft likadant, bekymra dig inte så mycket om det så långe du mår bra, för amningen kräver ju mycket mer energi.



Det kan vara skönt med lite komplimanger i bland och du förtjänar dem verkligen!

Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Publicerad 2010-04-18 10:24:57

mysigt :D Kommer ihåg när jag och S gjorde det för första gången efter fl, mega mys :D

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-04-18 11:07:43

Tänk bara på att en allt för snabb viktminskning under amning inte är bra eftersom miljögifter som lagras i fettvävnaden frigörs och går ut i bröstmjölken. Att äta nyttigt och röra på sig är dock alltid bra. Låt dock viktminskningen ske över en längre tidsperiod och banta inte aktivt under tiden du ammar.



I all välmening.

Sofia

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela