Publicerad 2009-09-22 20:56:41 i Livet i Gnesta,

<3, och svar på kommentar.




Mitt hungriga lilla matvrak! Ligger i sängen nu, har precis duschat! skulle skriva ett inlägg, och ett inlägg senare så hör jag någon sussa brevid mig! Älskling har legat sömnlös hela natten, inte sovit en blund.
Han väckte mig hela natten, och blev arg när ja ville sova! å sen upp till jobbet, så vågar inte väcka honom trots att ja lova skorpor, varmt té och smörgås! "/

Måste iallafall mata mitt lilla vrak i magen! Har aldrig känt såhär tidigare. Igår lagade jag mat, till EN portion, och ja har ögonmått. Så de blev EN! Men när ja insåg att allt va slut på tallriken, så kändes de som ja inte hade ätit ett schmaack? så ja fick gå runt och vara hungrig ett bra tag till innan ja åt igen. För de e mitt huvud som spökar, den där tallriken va för minst tre personer kändes de som.

Fick lite kommentarer idag om mitt inlägg.
Då jag skrev att folk som går upp för mycket under sin graviditet får skylla sig själva efteråt, och kan inte sitta och gnälla på hur tjocka, och hur fula dom har blivit. Och fortfarande står jag fast i det jag sa!

Men absolut utgår jag från mig själv. Och jag är väldigt kort. 25 kg på mig, är inte samma sak på en kvinna som är 170. De talade till och med min barnmorska om för mig! Så 15 kg är MAX för mig. Och klart att vatten väger en del som försvinner direkt efter graviditet.

Men, någonstans så finns de folk i min närhet som varit gravida, ligger på soffan just för att dom är lata och för att dom är 'gravida' och äter skräp efter skräp med just anledningen 'jag är gravid, de e ok.'
Alla gör som man själv vill, men sluta gnäll efter! Klart man ökar i vikt, man ska öka i vikt, och strunta i siffran sålänge man mår bra! Men att äta två portioner extra av skräp för att man är gravid, är inte en anledning.
Hoppas att folk inte tar illa upp, de är min synvinkel! Och går man upp 30 eller 10 kg, sålänge man mår bra med sig själv så spelar det över huvudtaget inte en roll.

Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Publicerad 2009-09-22 21:31:00

Det finns ju dom som går upp mycker uatn att äta extrema mängder. Många blivande mammor får stora vattensamlingar tex som gör att dom går upp över 20 kg under sin grviditet, andra ökar bara 5 kilo! Eftersom det är så individuellt så kan det vara känsligta tt säga att man får skylla sig själv. Men visst har du rätt id et, om man vräker is ig mat så får man det. Tror man bara behöver runt 250 extra kcal om dagen då man är gravid, det vill säga 100 g smörgås ungefär =) och absolut inte ne hamburgare eller två extra =)



Lycka till med din graviditet, hoppas att allt gå rvägen och att ni får välkomna den lill*!



Kram

Postat av: Jennie - Mitt liv som mig

Publicerad 2009-09-22 21:44:01

Jo jag förstod att du inte menade så som man kunde tolka det så dte var nog bra att du förklarade det =). Du vill nog int eha en massa arga "feta" gravida kvionnor här som skäller ;)!



Jodå det går bra för mig. Hehe det är nog inte så intressant att läsa min blogg om man själv inte har eller har haft en ätstörning själv eller känner någon med likandne problem.



Man söker sig oftast mot bloggar som skriver om liknande saker =)! Kan ju gissa att du läser en del blogggar med gravida unga tjejer =)?!



Kram

Postat av: e l i n l e i j o n - bloggdesigner, makeup, skönhet & foto

Publicerad 2009-09-22 22:07:15

Hej, jag som gjorde din design.. Hittar inte dig på msn och var inne på banken och såg att jag inte fått in några pengar av dig för designen. Något som är fel?

Postat av: Angelica

Publicerad 2009-09-22 23:35:25

Precis så resonerar jag med! Skrev också om det när jag var gravid, och gissa om folk blev galna.. Men det är verkligen irriterande med tjejer som klagar på att de gick upp för mkt under sin graviditet, när de faktiskt bara har sig själva att skylla.



Och det är ju faktiskt inte hälsosamt att gå upp för mkt, så man ska inte skylla på att man äter för bebisens skull. Och om man vet att man har lätt att gå upp i vikt så får man helt enkelt stå emot frestelserna! Fast även om man inte går upp i vikt hur mkt man än äter, så får man ju tänka på hälsan ändå..



Har precis börjat läsa din blogg, tycker den är väldigt intressant och fin :) Och grattis till lilla pyret i magen :D

Postat av: elin leijon - bloggdesign, makeup, skönhet & foto

Publicerad 2009-09-23 11:08:49

jaha okej. nej jag visste ingenting om det men då är det lugnt :) säg till när du ska föra över:P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela