Publicerad 2009-10-29 13:50:39 i Livet i Gnesta,

Gamla namn?


Japp! Fick höra det idag, ett tips på äldre namn! Å fasiken va ja blev kär i Astrid? hur charmigt som helst! Dock låter Astrid Brandén som en kärring som alldeles strax går rätt ner i graven.

Har ni nått tips på äldre, men ändå fina namn? Inte Agda eller Britt.. Men ni förstår!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-10-29 15:02:28

Visst är det fint med gamla namn:)

Alva, Vera, Wilma, Signe, Vilhelmina, Agnes, Hedda, Iris, Magnolia, Rosa, Lucia, Ella, Agnes.....

Lycka till!

Kram Maria

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-10-29 15:31:21

Alma är jättefint:)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-29 21:42:36

åh astrid var fan gulligt :) och Rut :) tycker jag e sött, haha :D

Postat av: Namnförslag :)

Publicerad 2009-10-30 00:47:55

Greta , Cleo , Isa , Tess , Leija , Lucze, Oliwia, Emilia, Christy, Wera, Nova, Nora, Jane, Elita, Lilja, Santea, Carla, Tilda.

Postat av: Sanne

Publicerad 2009-10-30 01:14:59

Jag tycker Stina är fint. Det vill jag att min dotter ska heta om jag skulle få någon i framtiden :) Det kan ju vara svårt att bestämma i förväg, ifall det visar sig att det inte alls är en "Stina" som kommer ut, men du förstår vad jag menar :)

Tycker om det namnet otroligt mycket och har gjort det sedan jag var liten!

Postat av: Elinore

Publicerad 2009-10-30 10:55:35

Hej Patricia! Astrid är ett fantastiskt namn!!Tänkte att den blivande fastern skulle komma med ytterligare några tips på fina gamla namn... Enligt mig:

Lova

Essy

Edith

Elise

Estrid

//Elinore, som visst har en förkärlek till namn som börjar på E...



Postat av: Klara

Publicerad 2009-10-30 23:31:00

Tycker Svea är jätte charmigt! :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-31 14:13:14

Jaqueline är coolt, dock inte gammalt

Renée

Doris

:P

Postat av: Mamma Monica och Baby Felice

Publicerad 2009-11-02 17:22:10

Haha , Monica är fint ;) Och gammalt :P

Postat av: Nathalie

Publicerad 2009-11-02 22:19:47

Elsa =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela