Publicerad 2009-10-05 15:44:47 i Mina tankar,

Anonym kommenterar.


Tack för en otroligt hjälpsam kommentar till anonym.

Jag känner att vi lite är i samma sits, iallafall denna månad och nästa. Då de krävs att dra in på allt som man är 'van' vid att kunna inhandla. Allt från latte på stan, 3 gånger per dag. Luncha ute, solnarkoman som jag är, så har ja tidigare kanske solat 1-2 gånger i veckan, oftare förut. Och bara där så dras det en hundring per gång.

Och matlista är nog det allra smartaste, att inte handla något utöver det som man skrivit upp. Och innan så har jag aldrig någonsin kollat priser på köttfärs, kakor, bröd, ostar etc. Man tar de man vill ha!
Men många bäckar små.

Och till att nu hamna i en situation där man gör allt för att betala in de allra viktigaste. Även om ekonomin kommer att bättras lagom till julen så tror jag att detta kommer att vara ett wake up call.
Att kanske kunna sköta den smidigare sedan?
Man tar med sig många bra saker från jobbiga tider.

Pengar, pengar, pengar. Allt är pengar! MEN, utan humor, glädje och kärlek.. Så är man förlorad! har man de kvar, så är man den rikaste som vandrat i ett par skor.

Tack igen till en jätte bra kommentar!

Postat av: Sofia - Snart ung mamma

Publicerad 2009-10-05 16:13:58

Åh va gullig du är! :) Jag blev jätteglad!!

Det känns hur bra som helst. Det börjar bli seriöst jobbigt men det är ju värt allting sen! :) Sover dåligt, magen är i vägen, är tung och klumpig, mitt högra revben känns som ett konstant blåmärke (h*n sparkar, och magen är så högt upp nu :P) Men som sagt, Längtar ihjäl mig..



När ska du göra RUL? Tänker ni ta reda på kön? Förstår att du längtar. Erkänn det ska bli mysigt med ett litet knyte? =)



Ja GUD ja =), har också växt upp med hästar och haft flera egna, min senaste var jag tvungen att ta bort nu i oktober förra året och ett tag efter det kom magen :) Har inte heller varken tid eller lust just nu att ha egen men längtar ändå tills jag skaffar häst igen, vilket jag självklart kommer göra i framtiden :)

Postat av: Sofia - Snart ung mamma

Publicerad 2009-10-05 16:39:29

Haha ja :) Det spelar ingen roll vad det blir, Vad tror ni att ni får?



Hoppas du får ha det så hela vägen fram, men risken finns ju att du råkar ut för nååågon slags graviditets börda senare :P hihi.

Förresten hur gör du fet text i en kommentar??



Har ni tänkt på några namna än?



Jag hade en 3 åring efter Biggles, världens finaste plutt. Men han gick omkull i hagen och krossade hela ena framknät så det fanns INGET som helst att göra. Så var tvungen att akut ta bort honom :( Saknar honom varje dag! Jag bor utanför Göteborg typ :P Har inte skrivit ut någonstans vart jag bor för att.. hm det känns bäst så :P Vart bor ni då?



Var graviditeten planerad? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-05 22:20:29

Tack själv för en bra blogg och lycka till med framtiden :)

Postat av: Mickis

Publicerad 2009-10-05 22:34:08

Gumman, du ska inte sola överhuvudtaget när du är gravid! Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela