Publicerad 2009-11-17 09:14:19 i Gravid med Wilja <3,

MVC-Kontroll nr 2


 



SÅ, nu har jag vankat hemmåt och har haft sd hela morgnonen, och när ja rör mig så blir det värre! "/
Men iallafall, kom i tid till kontrollen som en DRÄNKT katt! Men de va de allt värt.

Hjärtljud: 148-150, min älskling! de va så underbart att höra dig <3
SF mått: 21
Vikt: 63,5, så ökat 3 kg under graviditeten.
Järnvärden: Jätte dåliga, 110. Så jag ska iväg och införskaffa mig järntabletter idag! Hon frågade om ja känt mig hängig och deppig sista tiden, och ja.. De är exakt det jag har! Så investera i ett par sånna.

Mår lite dåligt över vikten, har lite ångest över allt möjligt! att inte ha kontroll lixom!
Vet inte hur mkt man ska, eller brukar gå upp.. Men tre kilo, och ja är bara i vecka 23? "/ känns mkt!

Så ut och GÅ och sluta fläska här hemma!

Postat av: therese

Publicerad 2009-11-17 09:34:37

3 kilo efter mer än halva tiden är INTE mycket, snarare tvärtom :) hade varit normalt att gå upp dubbelt så mycket.



Här kan du kika:

http://www.blimamma.se/genomsnittlig-viktuppgang-under-graviditeten.html

Postat av: Charlotte - Gravid

Publicerad 2009-11-17 13:23:57

Om du hade bmi på 19-20 innan du vart gravid kommer du förmodligen öka i vikt 15-20 kg, har jag läst. Vet inte om det stämmer men jag har iaf gått upp 14 kg, o är i vecka 29. Men jag gick ner i vikt i början.



Men när du går upp i vikt så är det bara ett tecken på att allt är som det ska :)



Kram

Postat av: Linda

Publicerad 2009-11-17 15:44:09

Patricia.Det sista du borde oroa dig över är vikten..oavsett hur mycket du går upp,om så 5 kg eller 30 kg..tänk då vad du får istället?Ett litet underbart knyte som du kommer ha vid din sida resten av livet!De där simpla graviditetskilona promenerar du bort med barnvagnen på ett ögonblick:)

Postat av: Natalie

Publicerad 2009-11-17 15:49:17

Jag hade gått upp 7 kg i v.30 och 17 när jag födde Alex. 6 veckor efter hade jag tappat 15 kg..

Bebisen väger ju en del, samt fostervattnet och moderkakan. Sen samlar man på sig vätska i kroppen.

När du ammar kommer du gå ner massa i vikt, vissa går ner mer än de gått upp under graviditeten. Så det är nog ingen fara. Bara se till att röra på sig!

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-11-17 20:45:35

haha du har då inte gått upp mycket:) snarare lite.. jag hade gått up 6-7 kg vid den veckan med Ella;)

Postat av: tittie

Publicerad 2009-11-27 15:08:08

jag har också gått upp 3 kg. har bf den 23 mars så vi ligger ungefär lika :) och 3 kg är inte mkt för att ha gått mer än halva tiden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela