Publicerad 2009-12-15 21:12:25 i Blandade bilder 08-09,

Heeela långa dagen!





Julmys en hel vecka för tidigt, men vet ni? ja struuuntar it!

Dagen började med att jag gick ut i mina converse, hade inte en susning om hur mkt snö det faktiskt va! Blev helt chockad, så 20 meter till bilen och REDAN blöt om fötterna, hua! imorgon blir de vinterskoooor på! ^^
Satte mig i bilen som va uppvärmd och mysig, iväg till Nordlys och käkade lunch! MUMS, fiskgratäng tänkte jag.

Fick in tallriken och såg ut som nått som katten spytt upp! tanter utan tänder sväljer skiten hel, utan smak. Klart top tre det äckligaste jag ätit, så missnöjd satt jag och petade i maten och tog en tallrik med sallad istället.
Iväg till Hemköp med Pappa och inhandlade lite mat så vi har tills löning kommer! så nu kan man gå i kylskåpet och faktiskt hitta mat också!^^ EN HEL HÖÖÖG med clementiner och äpplen blev det också, goooodis för mig!

Åkte förbi Bengtås för att kolla vad granarna kostade, 400 kronor, är de SÅ dyrt? iallafall, vi fick en helt gratis!! Tacka pappa att han är byggnadsmästare och handlat material där i alla år, så in med granfan i bilen. Såg ut som en dränkt katt dock! helt blöd, och rivsår på hela händerna.

Sen skulle vi ha en julgransfot 359 jäkla kronor ville dom ha?! shit, att ALLT är så dyrt kring julen?
Skitsamma, sprang upp på Pappas förråd och VIPS så hittade vi en gammal från Hållsta, minst 15 år gammal.. Men den fungerade susen! och i mässning, mkt mkt mkt finare än den plastgröna från järnia.

Nu till PROJEKTET! Att få in granfan i lägenheten? helt jäkla omöjligt! in i hissen och in i lgn, tror ja skala hela granen påvägen in.... Sen på toppen av allt så är den 50 cm för HÖG! så fram med sågfan och kämpade me den, höll den i ena handen upp på stolen och kapa. De gick tillslut, men 150 nya skärsår i handen! tackar vi för.

Stoooorstädat hela dagen, tvättat två maskiner, lagat middag till S och S, nu är ja HELTSLYYYT!
Imorgon så ska julgransbelysningen upp också, missade den idag. Sen fick vi korten från fuljii idag, så nya kort upp på väggen! och dom stora kommer imorgon, läängtar<3

LÅNG dag, och mkt skrift. Tvivlar på att ni orkar läsa ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela