Publicerad 2009-12-14 15:10:09 i Bara Patricia,

En liten lista!


Hittade denna juliga lilla frågestund i Malins blogg, så jag kopierade den! Alltid lika roligt att syssla med.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Jag har jobbat de tre senaste jularna! Ja, jag kan absolut tänka mig att jobba kring jul. Iallafall tidigare, då vi inte har haft den bästa sammanhållningen i våran familj. Och de har varit skönt att faktiskt hålla sig undan och tänka på annat. Men detta år, nu när liten är i magen så är jul allt jag tänker på! Och framöver kommer jag helst inte vilja jobba. Vill ju fira med henne och familjen!<3

Bakar du något till jul? vad?
Inte varje, utan det är iår som både lussekatter och pepparkakor har bakats! Men det lär bli lite knäck och mys.
Ischoklad har nog aldrig riktigt varit en favorit.

Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?
Nu är jag den som faktiskt föredrar lussekatter MED russin och inte utan! men inte i, utan som 'ögon' bara!
Tycker det är gott om det inte är för mycket.

Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Det kommer nog att bli lite blandat, ska försöka ge mig på att göra knäck som sagt! men ja, blandat.

Knäck eller ischoklad?
Knäck!

Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
Den är vit, med lite detaljer på. En traditionell lixom!

Som fönsterprydnad; stjärna eller elljusstake?
Har bara en ljusstake iår faktiskt, men har två fina julstjärnor istället. Och en julig vinterlampa med små små lampor på. Formad som ett litet träd, mysig.

Vill du ha julkort med brevbäraren eller i mailen?
Mysigare med att få ett kort hem i brevlådan faktiskt! har dock inte skickat nått ännu.

Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
Vi kommer att ha vitt, silver och lite röda kulor i såklart! göra den fin och stilig.

När julpyntar du hemma?
Började lite smått efter första advent, allt är inte klart.

Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?
Nä, första året i denna lägenhet! så lär nog bli olika varje år.

Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Glitter!

Har du ett färgtema i granen?
Röd, silver & vitt!

Levande gran eller plastgran?
Levande!

Hur ser din julfrukost ut?
Julskinka.

Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Nä, inte direkt! utan har hållt familjen samlad till kalle, ätit lite god middag och sen julklappsutdelning till alla!

Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
Köpeglögg.

Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
Ngn svag köpt. I år blir det utan alkohol, såklart!

Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
Mandel & russin.

Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner har jag ett STORT behov till iår, och även apelsiner.

Vilken är din favoritjulskiva?
Äger faktiskt ingen! "/

Vilken är din favoritjullåt?
Last Christmas är superfin. Jul Jul strålande jul.

Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?
Julskinkan!

Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
Hemmagjorda köttbullar och julskinka! den tredje? brukar jag inte göra!

Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
Med russin!

Risgrynsgröt eller Ris à la malta?
Har alltid haft svårt för gröt och ris à la malta, men risgrynsgröt med MASSA mjölk och kanel isåfall.

Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
Aldrig förstått det där?

Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Julmust

Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?
Har nog inte fått nått sådant?

Tittar du varje år på Kalles julafton?
Ja, de blir ju så! en tradition såklart.

Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalles julafton?
Verkstaden!

Brukar du titta på Kan du vissla Johanna?
Nä!

Har du sett Karl-Bertil Jonssons jul?
Nepp.

Har ni tomte hemma?
Ja, om vi har en massa barn! så de är såklart vi har.

Köper du julklappar till många?
Lagom!

Tycker du att det ska vara julklappar till alla eller bara barnen?
Jag tycker att de är tanken som räknas! om det är dyrt eller inte, stort eller litet spelar ingenroll. Utan nått man verkligen vill ge med omtanke! men som sagt, till barnen tycker ja absolut. Och till de vuxna, nått personligt.

Tycker du att julklapparna ska vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Ja de är klart jag vill göra!

Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Tycker inte om papper med tomtar och krimskrams! utan blir ett gammeldags 'beige' papper, med röda band på etc. Lite enklare, och stilrenare känsla på klapparna!

Roligast att få i julklapp?
Något som verkligen är till MIG! och som betyder nått. Personliga saker med tanke bakom :)

Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
Att våran lilla tjej kommer vara helt frisk!<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela