Publicerad 2009-12-21 11:02:31 i Livet i Gnesta,

AJ!








Vet inte vad som har hänt med mig! Men jag går sönder.
Har inte sovit nått alls inatt, de kliar så ja tror ja ska dö! på med tigerbalsam, kunde inte låta bli. Vill ha kortionsonsalva! Jag har ALDRIG haft eksem. Vad är detta? Någon som haft nått liknande?
Känns som jag har haft loppor i sängen, eller är det en lätt köldskada? Lätt och lätt.. Detta kallar jag att ligga i Bastant å frysa rövern av sig.

Gick upp för en stund sedan, försökt och sova, men vaknat och kliat, vaknat och kliat.
Sista fotona kom från Fujii och även väggdekoren! SÅ nu ska det pysslas, en dusch och sen är jag på G. Ska städa undan lite, men sen så!

Blir eventuellt nyköping idag med S, ska åka och hämta en julskinka hos hennes mormor^^! så en timmas bussvärd, MÅ de vara värt skinkfan.

Postat av: Maria

Publicerad 2009-12-21 11:04:58

Kan det vara graviditetsklåda du fått????

Hoppas att det går över....

Kram till dig<3

Postat av: Sophie

Publicerad 2009-12-21 11:31:27

Det kan va snöloppor :)

Postat av: Alex

Publicerad 2009-12-21 12:05:04

Påminner om bett från snöloppor(googla..:)) men jag har för mig att dom brukar komma mer mot vårsidan. Prova i alla fall kortisonsalva, vet dock inte hur det är med det när man är gravid. Annars finns det säkert fler saker som kan lindra klådan, gärna något svalt förband.



Torr hy kan också börja klia något så förskräckligt. Smörj då med något oparfymerat, kanske barnolja.

Postat av: Fanny

Publicerad 2009-12-21 12:22:33

Har du ätit något som du kan ha reagerat på? Prova i sådana fall någon allergitablett så som Clarityn eller liknande. Eller om du har Betapred? MEn i sådana fall ska du nog kolla med bm eller läkare om du kan ta detta.

sen vet jag att vissa kan få som klåda under graviditeten, framför allt under de sista månaderna. Kolla med bm.



Det finns en mängd olika kortisonkrämer på apoteket, rådfråga ang graviditet!



Hoppas du blir av med klådan snart!



Fanny the nurse =)

Postat av: Katinka

Publicerad 2009-12-21 13:38:03

Det finns en salva på apoteket som heter Xylocain som är mot sår och insekstbett. Den är smärtstillande och svalkande. Prova den så kanske det blir bättre :)

Postat av: Madde Alke..

Publicerad 2009-12-21 15:08:55

Nässelutslag, mickis brukade få sånna förut.

vafan är graviditsklåda?:S



Ring nån dag gummsan Puss

Postat av: Josephine Westling - Gravid

Publicerad 2009-12-21 17:55:34

men herregud tycker så synd om dig. bara för att jag såg bilderna nu så började de klia på hela kroppen :P haha.. men hoppas verkligen att du hittar en salva eller nått som hjälper och att de försvinner. inte så kul eller skönt..



Kram

Postat av: cicci

Publicerad 2009-12-25 17:41:44

hej..

vet inte om du har eksem fortfarande.

men alsolsprit funkar bra till eksem:)

hoppas allt är bra me dej förövigt och lycka till med bebisen:)



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela