Publicerad 2009-08-25 12:16:11 i Gravid med Wilja <3,

Frågestund del 2


Vad tror ni att det blir för nått, en flicka eller pojke?
Svar: Simon och alla andra tror att det blir en liten Elliot, men bara för att så tror jag att de befinner sig en liten Leija där inne, men det återstår att se, det spelar ingenroll över huvudtaget.

Vad är det värsta du upplevt med att vara gravid?

Svar: Jag hade förberett mig på elaka kommentarer om mitt val, men till en viss gräns. Tycker att detta val är helt inviduellt. Och jag har själv haft lite åsikter om att skaffa barn tidigt, eller finns extremfall. 15-16, man är ett barn själv. Men å andra sidan så är man olika som personer. Och tvivlar inte en sekund på att man inte kommer att klara det.

Är du rik?

svar: Jag är rik av kärlek till vårt lilla mirakel, och simon givetvist! har allt man kan önska.


Tror du att din relation till Simonkommer att förändras när den lilla kommer? Isf, tror du att det blir på ett positivt eller negativt sätt?

Svar: Jag tror inte att den kommer att förändras särskilt mycket, klart att det blir en hel del rutiner med den lilla, men det blir vad man gör det till. Låter man det gå så långt att man endast är tillsammans för den lilla så tycker jag att man ska gå skilda vägar. Men samtidigt så kommer jag kämpa för honom in till sista sekund! :)

1. Vad var det som beslöt dig att behålla barnet?

2. Och har det blivit en stor förändring bland dina nära och kära, tex att vänner försvinner med mera?


1 svar: Någonting inom mig visste direkt att jag aldrig ville skada eller tabort detta barn. Givetvist skulle jag gjort det om de hade visat sig att Simon inte alls ville detta. Tycker att ett barn har rätt till båda sina föräldrar, visst hade det gjort ont.
2 svar: Klart det har blivit en förändring, med båda mina föräldrar har jag fått en bättre kontakt, och även mina två äldre syskon. Och med vänner så har man 'sollat' bort dom som visade sig vara ytliga, vill inte ha sånna kring mig.



1. Kommer du att lägga upp bilder på bebisen, så att man får se hur hon ser ut sen?

2. Vad sa dina föräldrar när du talade om att du var gravid?


Svar 1: Ja klart att jag kommer att lägga upp bilder på den lilla, men det är lång tid kvar. Än sålänge blir det magen när den växer i sin lilla takt.
Svar 2: Pappa sa inte så mycket, han blev glad å sa att han skulle bli morfar. Sen började han tänka på att de va tidigt, men han visste att ja skulle klara det. Och min mamma grät och skratta samtidigt i telefonen de e hon som vill kolla barnvagnar just nu.


1. Är du nervös inför förlossningen?

Svar: Nej jag är inte rädd för själva smärtan, för jag vet att de kommer ge mig det vackraste jag har, men jag är rädd för att någonting kommer att gå fel, komplikationer och så.

Nämn bloggar som du läser dagligen :)


Svar: Patetiskblogg.blogg.se
Sen är det väl dom större bloggarna jag kollar in dagligen, samt att man alltid kikar in på sina vänners.

1. Har du kommit fram till något bestämt namn eller tror du att du kommer att se på bebisen vad den ska heta?

2. Vad har du för någon mobil?


Svar 1: Jag och Simon har pratat mycket om Leija eller Wera om det är en liten flicka, och Elliot och Johannes om det blir en pojke. Men det får man se, kanske inte känns som en elliot när den kommer, utan en erik. Då blir det så! :)
Svar 2: Jag har en Iphone, och den är mitt andra liv, bästa telefonen jag någonsin haft.


Var din absolut första tanke att behålla lillen?

Innan du säkert visste att du var gravid var du rädd? eller hoppades du på ett lite konstigt sätt att du var gravid?

Kände du på dig att du var gravid innan du fick svaret?


Svar: Ja, älskade den redan från första sekund, la handen på magen och sa välkommen.
Det va blandade känslor, såklart va ja glad, över förväntan, men samtidigt så va ja ju rädd. Vad kommer Simon att säga, hur ska vi göra nu? kommer vi klara detta? många tankar på en gång.
Jo, jag gjorde nog det innerst inne, min mens är regelbunden, och även om den bara va fyra dagar sen, så visste jag det nog. Tror jag dolde det lite inom mig för att jag visste att jag skulle bli så lycklig.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-30 19:16:51

du har inte funderat över att ditt barn ska få avgöra själv ifall han/hon ska utlämnas på internet? kan tycka att det är ett sunt beslut att välja att inte skriva om eller lägga upp så mycket bilder på barnet för att respektera barnets integirtet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
Min profilbild

Patricia

Den här bloggen startades i samband när jag väntade min första dotter Wilja. Att den skulle växa så snabbt hade jag inte en aning om!

Här skriver jag om hur det är att vara tvåbarnsmamma till två små flickor! Vår lilla familj är bosatta i Bålsta där vi köpte vår lägenhet i somras. Häng med i en blogg där inte livet alltid är på topp, och rosa fluff fluff. Förvänta dig starka texter och mycket personlighet! Jag hoppas ni kommer att stanna.


För kontakt, eller frågor kring samarbete:

[email protected]


Wilja Cornelia

Wilja Cornelia

Novalie Ofelia

Novalie Ofelia

Wilja Cornelia Lindh

Jag är en tjej på 19 år gammal. Jag och min sambo har precis fått ett förstahandskontrakt på en jätte fin lägenhet på Stora torget! :) Vi väntar vårat första barn som är beräknat tills den 19:e Mars 2010, och våran lycka är helt fullständig!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela